Zadanie 1.
Do swojego portfolio:
- dołącz w osobnym pliku
js
i wykorzystaj skrypt generujący responsywne, dynamicznie zmieniające się pod wpływem zdarzeń menu (dla najmniejszych ekranów mobilnych stwórz tzw. „menu hamburgerowe”),
- przepuść skrypt przez JS LINT (http://www.jslint.com/) i postaraj się wyeliminować wszystkie błędy i ostrzeżenia,
- uwzględnij w projekcie alternatywną wersję menu dla przeglądarek nieobsługujących lub mających wyłączoną obsługę JavaScript.
»Strona«
Zadanie 2.
Wykorzystując wyłącznie HTML, CSS oraz JavaScript napisz od podstaw układankę obrazkową, spełniającą następujące wymagania:
- przyjmuje jeden z dostępnych obrazków oraz
liczbaKolumn = liczbaWierszy = 4
jako parametry domyślne gry,
- dla zadanych parametrów (obrazek, liczba kolumn i wierszy) na elemencie
<canvas>
uruchamiana jest gra o następujących zasadach:
- obrazek zostaje pocięty w pionie i poziomie na klocki zgodnie z przy- jętymi parametrami,
- klocki są pierwotnie wymieszane (w sposób odwracalny zgodnie z zasadami gry),
- klocek w górnym lewym rogu jest zamalowany na czerwono,
- użytkownik, naciskając na klocek przylegający jedynym bokiem do czerwonego, może zamienić je miejscami,
- najechanie na klocek przylegający do czerwonego powoduje jego podświetlenie,
- kliknięcie klocka nieprzylegającego do czerwonego nie wyzwala żadnych akcji,
- celem gry jest ułożenie obrazka z dokładnością do czerwonego klocka,
- po spełnieniu celu gra zaczyna się od nowa,
- w dowolnym momencie użytkownik może przerwać grę i uruchomić ją od nowa,
- w dowolnym momencie użytkownik może zmienić parametry gry (obrazek liczba kolumn, liczba wierszy układanki) i zacząć nową rozgrywkę. W celu wybrania obrazka wyświetl prostą galerię 12 obrazków, spośród których użytkownik może wybrać jeden do układania (najpierw załaduj zdjęcia skompresowane, a potem wykorzystaj obietnice do ładowania równoległego zdjęć dobrej jakości).
»Strona«