Lista 3.

Aplikacje mobilne

by Jerry Sky


Zadanie 1.

Napisz prostą aplikację „To-Do”, czyli listę zadań do zrobienia. Aplikacja zawiera RecyclerView z potencjalną listą zadań. Na początku lista jest pusta, ale na dole aktywności znajduje się Button (Dodaj), gdzie użytkownik może uruchomić drugą aktywność, aby wprowadzić opis nowego zadania.

Dalej mamy możliwość wyboru ikonki zadania (obrazek) oraz czas i data wykonania zadania. Zaprojektuj odpowiedni layout pojedynczej pozycji RecyclerView, który zawiera co najmniej obrazek, treść zadania oraz czas i datę wykonania.

Aplikacja powinna też mieć możliwość usuwania zadań z listy, przez dołączenie słuchacza do listy, który usuwa wybraną pozycję. Najlepiej wykorzystać do tego long click (metoda setOnItemLongClickListener) lub swipe.

Uwaga: W tym zadaniu aplikacja powinna być w pełni funkcjonalna. Uwzględniana będzie też wygoda i użyteczność aplikacji.

Powinna również udostępniać podstawowe funkcje tj.:

Pliki projektu znajdują się w katalogu ex-1-2-4/Devoir.


Zadanie 2.

Zrób też tak, aby aplikacja pamiętała listę zadań po rotacji ekranu, czyli po zmianie z portrait na landscape i odwrotnie. Tutaj należy wykorzystać tylko onSaveInstanceState i onRestoreInstanceState.

Pliki projektu znajdują się w katalogu ex-1-2-4/Devoir.


Zadanie 3.

Wykorzystaj lokalną bazę danych do przechowywania danych aplikacji „To-Do” przez użycie Room-a, czyli warstwę abstrakcji na SQLite.


Zadanie 4.

Zrób w aplikacji „To-Do” powiadomienie użytkownika, że zbliża się termin wykonania zadania.

Pliki projektu znajdują się w katalogu ex-1-2-4/Devoir.