Lista 2. — Aplikacje mobilne, Laboratorium

by Jerry Sky


Zadanie 1.

Napisz grę w kółko i krzyżyk, gdzie dwóch graczy na zmianę naciska przyciski w siatce 3×3 lub 5×5 oznaczone odpowiednio przez „X” lub „O”. Jeśli, któryś z graczy ułoży swoje litery pionowo, poziomo lub po przekątnej to wygrywa. Wykorzystaj odpowiedni Layout do rozłożenia przycisków oraz zrób tak, aby przyciski wypełniały odpowiednio ekran i czcionka była odpowiednio duża (możesz to przetestować na emulatorze dla różnych rozdzielczości ekranów). Wykorzystaj kilka aktywności. Co najmniej pierwsza startowa, na której wybieramy wersje gry tzn. 3×3 lub 5×5 oraz wynik ostatniej rozgrywki (kto wygrał X czy O). Druga aktywość dla gry 3x3 i trzecia dla wersji 5x5.

Projekt znajduje się w katalogu ex-1/TicTacToe.


Zadanie 2.

Napisz aplikację „Wisielec”, która wyświetla po kolei obrazek wisielca oraz słowo, które gracz próbuje zgadnąć. Słowo wybierane jest losowo z dostępnego słownika. Oczywiście cały czas wyświetlane jest słowo z prawidłowo zgadniętymi literami np. dla słowa komputer jeśli gracz zgadł prawidłowo litery o, m i e, słowo będzie wyglądało mniej więcej tak ?om???e?. Wykorzystując dostępne Layout-y zrób też własną klawiaturę do wprowadzania liter na aktywości gry. Do utworzenia obrazków wykorzystaj np. program GIMP nazwij je odpowiednio wisielec0.png, wisielec1.png i tak dalej. Do wyświetlania obrazków wykorzystaj np. ImageView. Do przechowywania słownika wykorzystaj plik strings.xml.

<string-array name="words">
    <item>komputer</item>
    <item>zgadywanka</item>
    ...
</string-array>

Słownik możesz wypełnić dowolnymi słowami np. ściągniętymi z internetu przez prosty skrypt.

Projekt znajduje się w katalogu ex-2/Hangman.